Hej alla förväntansfulla golfare

Tävlingsprogram för 2019 finns nu upplagd på GIT och Böda Sand GK’s hemsida så de e bara logga in och anmäla er.

Från hemsidan kan ni länka er in till GIT för anmälan genom att trycka på den tävling ni önskar delta i, där kan ni sedan fortsätta och anmäla er till fler tävlingar om så önskas.

Lite kort om programmet:

- Vi kommer köra en del återkommande tävlingar där något ändrad spelform kan äga rum och i vissa fall även på ny plats.

- Vi kommer köra en helt ny singel tävling på Böda kroken ”Myysslaget” en tävling och tävlingsform som efterfrågats av en stor grupp deltagare genom åren.

- Vi kommer stänga banan för golfspel en dag vid bästa sändningstid och återigen erbjuda alla att delta i succén Theos footgolf, där fler än 150 personer medverkade 2018, den skojar man inte bort.

- Vi kommer tända grillar efter tävlingen BrokenClub, även utnämnd till ”Sveriges roligaste tävling” innebär att vi fikar och minglar under och en stund efter prisutdelningen.

- Självklart kör vi den omåttligt populära tävlingen på midsommardagen ”Bakslaget Open” ett stående inslag i schemat där vi som vanligt spelar fyrmanna scramble med shotgunstart.

- KM Invitation blir som vanligt säsongsavslutning med gemensam middag på kvällen där tävlingen kan få ändrade förutsättningar inför finalspelet.

- Efter finalspel och deltävling 2 av ”LSE Mark & Bygg Sommarchansen” kommer det anordnas picknickmys (runt 17-19). Ett fristående grillparty och knytkalas där golfklubben tänder grillen och anordnar närmast hål och putt tävling. Ett inslag med hög mysfaktor och tillfälle för alla att umgås, givetvis är de som inte tävlat också välkomna.

Vi i tävlingsledningen är superladdade och känner oss väl förberedda inför säsongen. Vi ser fram emot att träffa er alla, nya som gamla deltagare. In och anmäl er redan nu så ses vi i sommar.

Tävlingskommittén /Peter Rolander

Nytt Bokningssystem från och med 1:a augusti 2023